تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
عصر نوین


HDD سریعترین هارد

به قسمت سوم این مجموعه مطالب خوش اومدید رفقا 😎🌺🌺

میخوام با یک تکنیک آشنات کنم که وقتی خودم فهمیدم اصلا باورم نمیشد 😲

حتما قسمت های قبلی رو بخون بعد بیا اینجا

خب

 

میخوایم ببینیم که چطور میشه هارد های معمولی رو افزایش سرعت بدیم تا از هارد های M2 هم سریعتر بشن

اصلا مگه میشه ؟

مگه داریم ؟

 

بعله عزیزم داریم خوبشم داریم 😎

 

اسم این ترفند RAID هستش 😏

 

قبل از اینکه بریم با هم ببینیم این ترفند چی هستش یک سوال کاربردی براتون میارم که کاربردش رو بفهمید

( اعدادی که در مثال گفته میشه کاملا فرضی هستن )

یک سرور 50ترابایت حافظه داره
اما فقط میتونه از 10 ترابایت استفاده کنه
چرا ؟

الان بهتون میگم 😁

 

مثلا : شما دو عدد هارد داری (HDD) با حجم یکسان مثلا 1 ترابایت

هارد های HDD یک موتور چرخش دارن و یک سوزن که اطلاعات رو روی یک Disk مینویسه
سرعت چرخش این موتور رو سرعت هارد میگن

هرچقدر سریعتر بچرخه اطلاعات سریعتر نوشته میشه

خب 

پس هر هارد سرعت محدود خودش رو داره 👍

حالا RAID چیکار میکنه ؟

وقتی شما دو تا هارد با سرعت و حجم یکسان داشته باشی میتونی به هارد ها بگی :

اطلاعات رو نصف کن و همزمان توی هر دو هارد بنویس
اینجوری سرعت دو تا هارد رو شما دارید

و یک جورایی میشه تشبیه کرد به کارگر ها
هر چه کارگر بیشتر باشه سرعت انجام کار هم بیشتره


اما این فقط یک مثال از یک نوع RAID بود 😎
مدل های مختلفی داره

توی مدلی که براتون مثال زدم اطلاعات بین دو هارد تقسیم میشه و حالا اگر یکی از هارد ها بسوزه چی میشه ؟

درسته

اطلاعات پر 🔥🔥

 

نترسید RAID مدل های متفاوتی داره 😄

شما میتونی برای داشتن امنیت و سرعت بیشتر ، از 4 عدد هارد 500 گیگابایتی استفاده کنید
حتما در مورد مدل های RAID تحقیق کنید و باهاشون آشنا بشید

خب 

 

خداراشکر 🙏👴

تموم شد

تونستم بهتون بخش عمده ای از راه های افزایش سرعت رو بگم ، البته به صورت سخت افزاری در بخش هارد
تلاش میکنم از این به بعد بهتون در مورد راه ای نرم افزاری بگم که هزینه نداره و میتونه تو کارتون خیلی تاثیر داشته باشه 😍

البته برای اینکه دل صاحبان لپتاب رو نشکونم براتون یک مطلب جامع در مورد راه های افزایش سرعت لپتاب تهیه میکنم شاید هم ویدئو 
امیدوارم از این سری مطالب خوشتون اومده باشه
من تمام تلاشم رو کردم که به زبان ساده شما رو با این مطالب آشنا کنم 😁

نظرتون رو حتما حتما حتما در پایین مطلب بهم بگید 👇


نظرات (۶)

  • ali rabbani
    سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ , ۰۹:۴۵

    very good

    فقط من لپتاپ دارم با یک ssd و... 😉

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۱۲ اسفند ۹۹، ۰۹:۵۴
      اون SSD حکم نشان حاکم بزرگ میتی کومان رو برات داره فکر کنم 😂
      چون اکثر لپتاب ها دارن 
      لازم نیست بهش اشاره کنی 😂
  • M.M J.
    سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ , ۰۹:۴۶

    مطلب مفیدی بود دمت گرم😍👌😁

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۱۲ اسفند ۹۹، ۰۹:۵۵
      معلومه مفیده😎
      به این سادگی که من گفتم هیچ جا نگفتن 😁
      دم شما هم گرم 😍
  • محمد حسان نادری
    سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ , ۱۰:۲۵

    سلام 

    خیلی عالی بود👌

    من یک لپ تاپ با هارد hdd 1tr 5400 rpm 

    دارم

    لطفا آخرین مطلب سایتم رو ببینید

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۱۲ اسفند ۹۹، ۱۰:۳۴
      سلام خیلی ممنون 
      به روی چشم 😉

      روش های افزایش سرعت لپتاب رو حتما میگم
      این روش برای پی سی ها بود
  • ‌‌ Mobina
    سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ , ۱۰:۲۷

    مثل همیشه عالی 👌🏻

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۱۲ اسفند ۹۹، ۱۰:۳۱
      مثل همیشه دمتون گرم
  • ali rabbani
    چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹ , ۰۷:۲۴

    اخه قبلش hdd روش بود

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۱۳ اسفند ۹۹، ۰۸:۰۹
      خخخ 😄
  • cupcake ...
    سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ , ۲۰:۵۲

    سال نو مبارک :)

     

    امیدوارم به هر چی می خوای به دست بیاری او سال جدید با دستای خودت اونارو به دست بیاری

     

    happy happy new year #3#

    • author avatar
      mahdi beiki
      ۲۶ اسفند ۹۹، ۲۱:۲۳
      خیلی ممنون دوست خوبم 😍
      شما هم همینطور 🌺

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

تصمیم دارم تمامی آموزه های خودم رو به صورت رایگان براتون به اشتراک بزارم